סה"כ צפיות בדף

יום רביעי, 12 בדצמבר 2012

האלבומים של 2012 The ALBUMS of /// חלק 1


הנה הגיעו שוב הימים שבהם סופרים לאחור, עושים ספירת מלאי כדי להשאיר רק את הדברים הטובים מהשנה שחומקת לה לקראת השנה החדשה שמזדחלת פנימה.
אז הנה ספירת המלאי הפרטית והמוסיקלית שלי: 40 אלבומים שעשו לי את השנה. בלי דירוגים מיותרים אלא לפי סדר אלפביתי של האלבומים שניחמו אותי, ריגשו אותי, ליטפו אותי ואהבו אותי בלופים אינסופיים. עכשיו תורי להחזיר להם אהבה...

ALT-J
/ AN AWESOME WAVE /


לפעמים כשכולם מסביב אומרים על אלבום שהוא אחד הטובים ביותר שיצאו השנה אז יש סיכוי לא קטן שזה באמת אחד האלבומים הטובים, הרגישים והמיוחדים שיצאו השנה.


/ המומלצים /
Tessellate
Matilda
Bloodflood

ANGEL HAZE
/ RESERVATION / 


אם Azealia Banks הביאה איתה איזו רעננות לכל עולם ההיפ הופי והחזירה את הכבוד למוסיקת ההאוס השחורה של פעם אז Angel Haze החזירה את הכבוד לראפ הנשי מלא הנשמה והכאב. המיקסטייפ הזה מבחינתי הוא יצירת מופת שנשמעת יותר כמו אלבום שלם שלה מאשר מיקסטייפ. אסופת שירים מדויקת עד כאב ויותר עצובה ממה שאפשר היה לדמיין מאלבום היפ-הופ.


/ המומלצים /
This Is Me
Wicked Moon
Castle On A Cloud
Smile n Hearts

ASAF AVIDAN
/ DIFFERENT PULSES /


איזה תיקון מופלא. כל מה שלא התחברתי אליו בתקופת המוג'וז נעלם והוחלף בהפקה גאונית של תמיר מוסקט. אלבום שלם שכל שיר ושיר בו עומדים בפני עצמו בצורה מופלאה, אבל ברגע שהכול מתחבר יחד יש הרגשה של מסע מסביב לעולם ומסביב לרגש ב45 דקות.


/ המומלצים /
Different Pulses
Thumbtacks In My Marrow
Conspiratory Visions Of Gomorrah
The Disciple
Is This It?

BEACON
/ For Now /


זאת הייתה ללא ספק שנת ה-EP. לדעתי החזרה לפורמט הזה הגיעה בגלל חוסר הסבלנות להקשיב לאלבומים שלמים ותרבות השאפלים שמאמינה בשירים בודדים. ה-EP מספיק קצר כדי לצלוח במשימת ההאזנה ומצד שני זה לא אלבום רשמי מה שמאפשר התנסויות וחשיפת כיוונים חדשים. במקרה של הצמד הזה מברוקלין זה ללא ספק אחד מאי.פיז הכי טובים ששמעתי מזה זמן רב. 5 שירים שמזכירים שירים מהאייטיז ובו זמנית לא מזכירים כלום. באסים שמנים, קול שמיימי ושירים על אהבה. זה מחרמן בדיוק כמו שזה שובר את הלב.


/ המומלצים /
It Won't Be Long
Into The Night

BETH ORTON
/ SUGARING SEASON /


האלבום שהביא אותי עד ללונדון כדי להקשיב לבת' שרה אותו מתחילתו ועד סופו. כמה שהיה מפחיד להקשיב לאלבום חדש של אחת הזמרות האהובות עליך ככה זה גם היה מתגמל. יופי צרוף של שירים עם תמהיל מדויק של כינורות, גיטרות, תופים, מילים על אהבה אבודה והכול בניצוח קולה השברירי של בת'.


/ המומלצים /
Magpie
Dawn Chorus
Candles
Poison Tree

BOBBY WOMACK
/ THE BRAVEST MAN IN THE UNIVERSE /


כמו אלבום הקאמבק של Gill Scott Heron שהיה שירת הברבור של זמר מוערך אך כמעט נשכח כך מרגיש גם האלבום הזה של Bobby Womack שחזר אחרי שנים למרכז עולם המוסיקה בהפקה של דמיאן אלברן וריצ'רד ראסל ובליווי שיר מנצח עם לנה דל ריי. רק שהפעם יש הרגשה שהוא לא ילך לעולמו במהירות ויישאר איתנו לעוד כמה אלבומים מעולים כאלו של מוסיקאי שכבר יכול לשתף את כולם בחוכמה שלו ולעשות את זה בשפה מוסיקלית עדכנית.


/ המומלצים /
The Bravest Man In The Universe
Please Forgive My Heart
Dayglo Reflection
Nothin' Can Save Ya

CAT POWER
/ SUN /


השניות הראשונות של האלבום הזה מילאו אותי באכזבה. משהו לא הסתדר לי והרגיש לי כאילו האלבום הגיע אלי לא בשל ולא גמור. ואז שלפתי את האלבומים הראשונים שלה והבנתי שגברת Power בעצם עשתה סיבוב שלם וחזרה לעצמה אחרי האלבום הרשמי האחרון שלה שהרגיש כאילו היא מתחברת למיינסטרים יותר מידי. מאז התובנה הזאת האלבום הזה גדל עליי ואני לגמרי מוצא מחסה בתוכו.


/ המומלצים /
Cherokee
Always On My Own
Human Being

CHROMATICS
/ KILL FOR LOVE /


כבר בצלילים הראשונים של האלבום הזה ידעתי שהוא הולך להיות סוג של יצירת מופת. ההבדל בין אלבומם הקודם שהפך להיות מזוהה עם סצנת ה-Nudisco לאלבום הזה הוא עצום. השירים כאן קטנים, אישיים ולא מתמסרים להייפ כלשהו ומרגישים כמו סרט ארוך שצולם בשמש יוקדת ועם הרבה נרטיב.


/ המומלצים /
Into the Black
Lady
These Streets Will Never Look the Same
At Your Door
The River

DARK DARK DARK
/ WHO NEEDS WHO /


אלבום שהתגנב אלי לאט-לאט השנה והצליח לזכות במקום של כבוד בפלייליסט שלי. הרכב גדול שמובל על ידי הקול של הסולנית Nona Marie Invie עם שירים שוברי לב.


/ המומלצים /
Who Needs Who
Last Time I Saw Joe
How It Went Down

DOE PAORO
/ SLOW TO LOVE /


כבר מהצליל הראשון של "Born Whole" שיצא כסינגל ידעתי שיש למה לחכות. אלבום ברוח של Tune Yards ו- PLANNINGTOROCK. הקושי בלהגדיר את האלבום הזה ואת הקול של Doe Paoro הוא מה שהופך את האלבום הזה לאחת היציאות הכי טובות של השנה. דמיינו שוקו חם ומנחם שהוסיפו לו מלא ויסקי וכך אולי תבינו איך זה נשמע.


/ המומלצים /
Born Whole
I'll Go Blind
Slow to Love

EFRAT BEN ZUR
/ ROBIN - POEMS BY EMILY DICKINSON /


אפרת בן צור היא מאותם האמנים שמתפתחים ממש בשקט מתחת לאף של כולם ואז בפתאומיות מצליחים לתפוס אותך ולהשאיר אותך חסר נשימה מרוב התרגשות. אלבום משיריה של אמילי דיקינסון יכול היה להישמע כרעיון טוב רק על גבי נייר אילולא אפרת בן צור והרגישות שלה שהפכו רעיון טוב לביצוע נדיר ביופיו. מעניין מה אמילי בעצמה הייתה חושבת שבצד השני של האוקיינוס מישהי הצליחה להבין ולשיר את כל מה שהתכוונה אליו כשכתבה את השירים
האלו.


/ המומלצים /
Bee
One Fainting Robin

FIRST AID KIT
/ THE LION'S ROAR /


האחיות לבית Soderberg לא מחדשות וטוב שכך. הן רק גדלות יחד עם המוסיקה שלהן שכאילו נלקחה מתוך המערב הפרוע והגיעה לעולם המודרני. האלבום האחרון שלהן עשיר יותר ועוצמתי יותר ויש בו משהו על זמני כמעט.


/ המומלצים /
The Lion's Roar
New Year's Eve

FRANK OCEAN
/ CHANNEL ORANGE /


ללא ספק אחד מאלבומי האר'נ'בי וההיפ הופ הטובים של העשור האחרון. זה מסוג האלבומים שמחזירים לך אמון בז'אנר שאיבד כמעט את זהותו. מההתחלה ועד סופו פרנק מצליח להיות רלוונטי ועל זמני עם שירים עדינים ובלי להיטים שנכתבו רק במטרה להפוך ללהיטים אלא הפכו לכאלה כי הם מספיק טובים. זה אר'נ'בי עצוב, מהורהר ומאוהב ששואל את השאלות הנכונות ויושב לחכות לתשובות. שלמות.


/ המומלצים /
Thinkin Bout You
Bad Religion

GANG COLOURS
/ THE KEYCHAIN COLLECTION /


כמה טוב שיש את Will Ozanne שיעשה אלבום כמעט אינסטרומנטלי שמגדיר מוסיקלית את ההרגשה שמרגישים כשחולמים בהקיץ. פסנתרים מתערבבים בחיתוכי קולות מרוחקים ומתלחששים ומתחת לכל זה אפשר למצוא בטים אלקטרוניים עדינים.


/ המומלצים /
To Repel Ghosts
I Don't Want You Calling
Fancy Restaurant

GRIMES
/ VISIONS /


הבחורה הקנדית הצנומה הזאת הצליחה לסחוף גם אותי כבר מהאלבום הראשון שלה. השירים באלבום הזה מתאימים לרגעים מאוד מסוימים ולא ברורים בחיים אבל כשהרגעים האלו מגיעים אין פסקול טוב יותר מזה. תמהיל של אלקטרוניקה, קולות וצלילים יפניים. חפשו את אלבום הבונוס הבלעדי ש-Rough Trade צירפו לאלבום הזה לקראת הכריסמס.


/ המומלצים /
Genesis
Oblivion
Skin


תגובה 1:

  1. יופי של רשימה. תודה רבה! :) הרבה אלבומים לבדוק עד סוף החג.

    לגבי פרנק אושן, הערה קטנה: חבל לשמוע את האלבום הזה ביוטיוב, בעיקר בגלל שברוב ההעלאות המעלים שיחקו עם הפיץ' של השירים (ככל הנראה כדי להתחמק מהבלגן עם הזכויות יוצרים) אז הם נשמעים או נמוך או גבוה יותר ממה שהם באמת נשמעים. אז כדי לא לעשות עוול לשיר באמת יפהפה כמו Bad Religion, מצאתי בין כל הבלגן לפחות גירסה אחת שנשמעת כמו הגירסה המקורית (שבאופן מפתיע עוד לא הורדה מיוטיוב):
    https://www.youtube.com/watch?v=8rwW0ye1uKI

    חג שמח.

    השבמחק