סה"כ צפיות בדף

יום רביעי, 19 בינואר 2011

אסקפיזם זמני

כל אימא טובה יודעת לספר לנו שאם מחפשים מאוד רחוק סופו של העניין להיפתר כך שנמצא את שחיפשנו מאוד קרוב אלינו, במרחק יריקה.
אותן אימהות לעולם לא יבינו את הצורך הטבעי שלנו באסקפיזם.
לכו תסבירו להן כמה קשה כאן וששם יש יותר סרטים, יש מוסיקה טובה, טלוויזיה מצוינת, שם אנשים יותר אדיבים וכן, כך הייאוש שלנו נעשה יותר נוח.
אבל אותן אמהות ישטפו את ידיהן שהתלכלכו תוך כדי הכנת ארוחת השישי ומיד ישלפו ממותניהן איזו צדפה שבתוכה פנינת חוכמה כל כך טובה שאפילו חנוך לוין לא יוכל לעמוד מולה. ואם הן אמהות מהסוג שמשחיזות סכינים מבעוד מועד הן אפילו יזרקו כמה נקודות ציון תרבותיות מוצדקות וישלחו אותנו לערוך את השולחן. הנה לכם אסקפיזם זמני בתהיות על סידור השולחן וצבעים של מפיות והסדר הנדרש מהסכו"ם.

אחרי שעוברות שנים רבות שבהם אנחנו רק חולמים לברוח לאיזו נקודה נוחה יותר. מגיע הרגע שצריך באמת להיפרד. להוריד את הזיכרונות מהקירות הסדוקים, להיפרד מהבניינים מול חלונך שהגנו עלייך, לומר שלום לכל השכנים שמעולם לא טרחת להכיר ואלו החדשים שכבר לא תכיר. לטייל בין כל הפינות שנלכדו בהן שאריות של רגעים ולנסות לתפוס כמה מהם כדי שימשיכו איתך. ואז לארוז את כל כולך אל תוך ארגזים עצובים שרק מחכים להתמלא ולתהות כמה ארגזים בן אדם צריך כדי לארוז את חייו ואהבותיו?

שנייה לפני שאני בורח וכותב שוב את המילה אסקפיזם (שזה אגב שם אמצעי מעולה לתל אביב) אני מחליט להישאר ולהשמיע לכם כמה דברים מרגשים קורים במוסיקה ממש מתחת לאף שלנו. למה צריך לברוח רחוק כדי לבכות משירים אם אפשר פשוט להישאר קרוב, בין ארגז לארגז, ופשוט להתרגש. אימא הייתה כל כך גאה בי עכשיו.


1.
חמי בן דוד
אהבה (סקיצה)
 (2010)



את חמי אני מכיר כבר שנים אבל רק לפני כמה חודשים הוא הפגיש אותי עם המוסיקה שלו. הסקיצה הזאת לשיר שעוד בטח יתפתח ויגדל פשוט עצר את נשימתי. הדהים אותי שישבנו ימים כלילות ודיברנו על כך הרבה דברים אך מעולם לא ידעתי איזה קול מדהים יש לו... יש הפתעות בחיים שעדיף שיקרו מאוחר מאשר לעולם לא.
כולי ציפייה למה שעוד יצמח מהשירים שלו.


2.
מעיין סימונה
בדרך מחיפה
(2010)



רציתי לכתוב את הפוסט הזה כבר לפני כחודשיים אבל רציתי לחקור קצת את מה שקורה מסביבי באיזורי הסינגר-סונגרייטרס שפורחים לאחרונה. את מעיין הכיר לי חמי ממקודם. היא עושה לו מידי פעם קולות והם מופיעים יחד. קשה להאמין שהקול הזה שייך למישהי בת 22 ועוד יותר קשה להבין איך מישהי בגילה כותבת מילים מדהימות שכאלו על אהבה כל כך גדולה. כל מה שנשאר לי זה להאמין לזה שכלואה בתוך הבחורה הזאת נשמה של מישהי שראתה עולם וידעה שברון לב מהו.
תמהרו לראות אותה מופיעה כאן!


3.
אור בן עזרא
חוזה (סקיצה)
(2010)



אני כבר לא זוכר איך הכרתי את אור אבל אני לא אשכח את היום שהוא סיפר לי על כך שהוא כותב שירים ושר והזמין אותי לשמוע אותו על כוס קפה. ואני הרי סאקר של אנשים שיכולים לשיר, מה שלא אוכל לעשות לעולם בגלל בעיות של גנטיקה ותורשה. אני זוכר שהתרגשתי לשמוע סוף-סוף מישהו ששר שירים שהם סיפורים קטנים על הבינו לבינו. שירים שמסתתרים בתוכם לבבות שנשברו, אהבות נכזבות וגעגועים וכל זה בשפה שקרובה לליבו של מישהו שמתעורר לצד מישהו ולא מישהי.
אני מצפה כבר לראות את גל הסינגר-סונגרייטירים ששרים על אהבות שלהם באופן פתוח ובלי באמת להתרגש מכך עולה ושוטף את כולנו.
הנה ההזדמנות שלכם להתרשם ממנו בלייב כאן!


4.
יעל קראוס
אהובי הקטן
(Boutique /// 2010)



כבר דיברתי כאן על יעל קראוס ואלבום הסולו הראשון שלה באנגלית. בסוף האלבום המדהים הזה מסתתר לו שיר אהבה קטן שהוא ספק מושר לתינוק וספק לגבר. בכל מקרה זה שיר אהבה-ערש שמקסים אותי בכל פעם מחדש.


5.
Dana Ivgy
Friday
(2010)



קודם כל אני חייב להודות לחברי בן שגילה לי את היופי הזה. שמעתי שמועות על זה שדאנה איבגי, שחקנית שאני מאוהב בה עוד מ"כנפיים שבורות", הולכת לשיר. במהרה שכחתי מהשמועות האלו לטובת חיי שיגרה עד שבאחד מהרגעים החמים והבלתי נסבלים שלפני החורף בן לחץ פליי על הקליפ של השיר ביוטיוב. השיר שטף אותי כמו גשם תל אביבי והקול של דאנה לקח אותי רחוק-רחוק מכאן ועדיין הזכיר לי שזו רק חופשה ויש לאן עוד לחזור.
יש בשיר הזה את אחד המשפטים הכי פשוטים אך יפים בטירוף שנכתבו על תל אביב לאחרונה וזה עושה לי פיק ברכיים בכל פעם שאני שומע אותו:

"see Tel Aviv in the winter time that's when people really look nice"


6.
עינב ג'קסון כהן
ניתוח לב פתוח
("27" /// 2011)



"איך אומרים 'שיר הרס' בגרמנית?" זו הכותרת שמופיעה ברגע שנכנסים לבלוג הרשמי של עינב. אין דרך יותר מדהימה לתאר את השירים שלה, אבל במובן הכי חיובי (ואני בטוח שאנשים יבינו אותי איך שירי הרס יכולים להיות חיוביים). יש בשירים של עינב כל כך הרבה אינטימיות שלרגעים אני בטוח שהיא שרה לעצמה או שיש בתוכי קול קטן ששר לי.
אני עוקב אחרי עינב ג'קסון כהן כבר די הרבה זמן. אני לא בטוח שהיה יום שבו לא ראיתי אותה מהלכת ברחובות תל אביב או את שמה מתנוסס על פוסטר כזה או אחר או את התספורת המטורפת שלה מציצה מאחורי פסנתר שרק היא יודעת איך לנגן עליו כך שקהל שלם פשוט משתתק ואף אחד לא מתבייש בשערות שסומרות לו על העורף.
כשמו של השיר הזה משהו בקול שלה ובכתיבה שלה מרגיש תמיד כמו ניתוח לב פתוח שלה ושל מי שמאזין לה.

תעשו לעצמכם טובה ותקפצו לראות אותה מופיעה ב-24.01 ב'קפה-בר אברם' בירושלים. רח' יפו 97 פינת כי"ח. 21:30


7.
אסף אמדורסקי
רעידת אדמה
("צד א" /// 2011)



כמה שחיכיתי לאלבום הזה וכמה מילים מדהימות כבר שפכו על האלבום הזה והוא כולה בן קצת יותר משבוע. אז לא אשפוך יותר מידי מילים חוץ מהעובדה שזה אחד האלבומים הכי יפים שיצאו בעשור האחרון בארץ ואחד המרגשים, האינטימיים והמדהימים מוסיקלית. השיר הזה תפס אותי מהשנייה הראשונה והוא מפגיש בין אסף שאני כל כך מעריך לבין קרני פוסטל שנראה לי שבפוסט העברי הקודם הבהרתי כבר כמה שאני אוהב אותה ושאפילו הייתי מוכן לוותר על ההעדפות המיניות שלי עבורה.
אל תפספסו את הופעת ההשקה לאלבום כאן!


8.
רונית רולנד
הסיפור
(הערות שוליים /// 2009)



את רונית רולנד אני שומע בהתרגשות מאז נתקלתי בטעות באלבומה "כל אחד והקטעים שלו" שעבר איתי כברת דרך ארוכה של התאהבות, אהבה, פרידה והדמעות שמגיעות אחריה. מאז היא הוציאה עוד 2 אלבומים שבאחרון מבין השניים מצאתי את השיר היפהפה הזה. המילים כאן פשוט מרגשות אותי והלחן דוחף אותי עד השקט שבסוף ואז אני מבין שאין ממה לפחד.
מפתיע אותי כל פעם מחדש לגלות שאני בין הבודדים שמכירים אותה במקום שיכירו אותה בכל חור בארץ. פלאי הפלייליסט. למרות שאני בטוח שההתמדה שלה וההתקדמות שלה מאלבום מצויין אחד לאלבום עוד יותר מצויין, יניב לה פירות בסוף. אני רק צריך יום אחד לגשת אליה ולשתף אותה באהבתי אליה במקום לבהות בה כמו מעריץ מוזר.


9.
מרינה מקסימיליאן בלומין
עמוק בטל
(2010)



כמה שאני אוהב את מרינה. מעבר לקול, לשירים, להופעות המחשמלות ולאישיות המוסיקלית אני אוהב את זה שהיא מסוגלת לזרוק אותי אחורה לילדות שלי ולשנייה אחת לצייר מולי בקולה את הדברים שאני מתגעגע אליהם ולא מצליח להצביע עליהם במדויק.
השיר המדהים הזה הוא השילוב המושלם בין אהבות שלי: לאה גולדברג, תמיר מוסקט, שיר ערש ברוסית, אלקטרוניקה עדינה שמציירת נוף רגשי ומעל הכול קולה של מרינה והיכולת שלה לשלב בין כל הפריטים האלו בצורה כל כך מדויקת ומרגשת. 


10.
ברי סחרוף ורע מוכיח
רחוק ממך
("א11" /// 2005)



זה שיר שהולך איתי כבר כמה שנים. גיליתי אותו כמה ימים אחרי שדליה רביקוביץ נפטרה. רק כמה ימים מאוחר יותר גיליתי שחלק מהשיר הוא בעצם שיר של דליה רביקוביץ שמאוד אהבתי. זה שיר מצמרר ומטריד ובו זמנית פשוט מהפנט. השילוב בין קולו של ברי סחרוף לשל יהודית רביץ פשוט מושלם.


להורדת כל השירים

יום שישי, 14 בינואר 2011

עולה על גדותיי

אתמול חשבתי שהמוסיקה מתה. בלי הודעה מוקדמת ובלי מודעת אבל, סתם עוד יום רגיל.
קמנו בבוקר ונשקנו באדישות אחד לשני, לצאת מידי חובה. נשארתי לבד בחדר, מדבר אל תוך הכרית העייפה שעוד לא התעוררה. משהו בתוכי כבר ידע להתחיל לארוז.

יד ימין לתוך שרוול ימין, יד שמאל בטעות לתוך הצווארון. עכשיו צריך לתקן טעויות ולהתרכז בעיקר, כדי שלא יהיה קר. רגל ימין לובשת כפפה ורגל שמאל ממהרת להדביק את הקצב.
הקומקום, מרוב התרגשות על תשומת הלב, מקפיץ את החשמל בכל החדרים. הקפה מכין את עצמו מתוך שעמום של ההרגל ומשהו בתוכי כבר מבין שצריך להתחיל להיפרד.

האצבעות שלי מטיילות באי שקט בארצות זרות. מה לא עושים כדי לא לחשוב על המובן מאליו. הלב מידי פעם מצליח להיזכר ועוצר לשנייה, אז אני לוגם עוד שלוק מהקפה כדי להעיר אותו. הכוס חצי מלאה ולעזאזל! אני לא מוכן לראות את חצי הכוס המלאה. אני רוצה שהכוס תעלה על גדותיה מרוב אהבה ותישפך החוצה, לתוך העולם השבור הזה שבחרתי בו.

משהו בתוכי מרגיש שהצלילים האחרונים התנגנו מזמן והמנגינות האחרונות גוססות בחרישיות. אני לא מרגיש שאני מוכן להיפרד מהשירים. הם הרי אמורים לחיות לנצח כי ככה הבטיחו לי. והבטחות מקיימים. מחוגי השעון רצים זה אחר זה ואני מתיישב בכיסא באולם. הבטיחו לי שמישהי עוד תעלה לבמה ותציף אותי. אני משיל מעליי את הציניות, העקשנות, ההססנות ושאר חבריהם ומחכה לצוף או לטבוע. היא עולה לשיר שירים מוכרים ואני מתרחק לעולמות אחרים רק כדי להתעורר באמצע ולגלות כמה שאני בוכה. כאילו שהעולם הזה צריך עוד בכיין אחד.

אושר עולה על גדותיו ומציף. המוסיקה לא מתה. היא רק הלכה כדי לחזור חזקה יותר ולקיים את הבטחתה לעזור לי לצוף ולא לטבוע.

1.
Anais Mitchell
Flowers (Eurydice's Song)
 (taken from "Headstown" /// 2010)



את אנאיס פגשתי במקרה אחרי ששמעתי השתפכויות בלתי פוסקות על אלבומה החדש. פרויקט שאפתני ואפשר לומר על גבול אופרת הרוק עם מיליוני אורחים ואווירה על זמנית. אבל דווקא השיר הזה שכולו אינטימיות תפס את ליבי. קולה המנוסה שראה דברים מימיו לא מרמז שהיא כולה בת 30 וכותבת מילים בחסד. תקשיבו טוב.


2.
Warpaint
Billie Holiday
(taken from " Exquisite Corpse EP" /// 2008)



נראה לי שלעולם לא באמת אבין למה להקת הבנות הזאת מאייתת את שמה של בילי הולידיי וגונבת שיר שלם של הסופרימס כדי לשלב בשיר. מה שכן, זה מוכיח את טענתי שמעשה רובין הודי שכזה הוא לפעמים לא רק נחוץ אלא חשוב ביותר. בייחוד אם המעשה נעשה כדי ליצור שיר שובר לב שכזה.


3.
Cat Power
No Sense
(taken from "Moon Pix" /// 1998)



השיר הקודם הזכיר לי את קאט ואת התקופה המוקדמת שלה שהייתה כל כך יפה ושבורה. אולי כי כשאת פחות מוכרת ופחות עשירה הלב נוטה להישבר חזק יותר ולהשאיר הד נצחי אחריו. באלבומים המוקדמים האלו היא נשמעת מצד אחד כל כך כעוסה ומצד שני קולה מתחנן לאהבה ומאיים להישבר תחת איזשהו נטל. וכנראה שאין דבר יפה יותר מאשר האזנה לתיעוד מושלם של שברון.


4.
Galapaghost
Never Heard Nothin'
(taken from "Runnin' EP" /// 2010)



יש אמירה חכמה שאומרת שאם נותנים לך משהו בחינם אז פשוט תיקח. אז תעמוד מול שני דרכים חדשות, מימינך תהיה הדרך שבה עצם הניצול של מושג החינם לא יעשה לך דבר ואתה תזרוק את מה שקיבלת לפח הקרוב. משמאלך תראה את הדרך שבה תוכל להשתנות בעקבות מה שקיבלת בחינם. זה המקרה עם האי.פי של הבחור האלמוני הזה. 7 שירים מרגשים שגורמים לי לצמרמורת בכל פעם מחדש. אז נותנים חינם, לא תסתכנו ותיקחו?


5.
Jenny Wilson
Would I play with my band?
(taken from "Love and Youth" /// 2005)



אני זוכר שברגע ששמעתי וראיתי את ג'ני וילסון בשיר המבריק"You Take My Breath Away" של The Knife פשוט רציתי לשמוע אותה בנפרד. אלבום הבכורה שלה היה לגמרי הדבר שחימם את אוזניי חורף שלם והיה עוף מוזר שקשה להגדיר אותו סגנונית או מוסיקלית. מה שהשאיר אותו רק למעגל הקרוב אליה. השיר הזה התנגן בלופ אינסופי והמשפט "אני עובדת ארבעה ימים בשבוע ובשאר הימים אני מבזבזת את זמני ברחובות. אני מחפשת אחרי משהו. מה הייתי הופכת להיות אם אתה עדיין היית חיי..." היה פסקול של תקופה בה שוטטתי מנופץ לב ברחובות תל אביב. רחובות שהיו למפלט היחידי שלי אחרי המוסיקה.


6.
Damian Jurado
Intoxicated Hands
(taken from "Where Shall You Take Me?" /// 2003)



השיר הזה צף לו לאחרונה מהמעמקים שבראשי. הוא לקוח מאלבום מושלם שהחזיק לי את היד ברגעים קשים. דמיאן שר כאן פיסות של שירים על שאריות של לב חבוט ואבוד. פתאום זה גרם לי לתהות אם היה לו מישהו שהחזיק את ידו בתקופה שבה האלבום הזה נוצר...


7.
Tom McRae
Line on Fire
(taken from "Just Like Blood" /// 2002)



עוד שיר שצף לו יחד עם אלבום מקסים. כנראה שברגע שהחיים מגיעים לתקופה שבה אתה מבין שתקופה אחת מסתיימת לה ותקופה חדשה מתחילה אז הכול צף מחדש כדי לתת להכל אווירה נוסטלגית של געגועים ודמעות שמחות.


8.
Red House Painters
Have You Forgotten
(taken from "Songs For A Blue Guitar" /// 1996)



שיר ישן שגיליתי בפסקול של "ונילה סקיי" ולפני כחודשיים התחלתי לזמזם אותו מבלי לזכור אותו. ואז נברתי ומצאתי אותו ובתוך שניות חזרתי עשור אחורה, נזכרתי במור, חברתי הטובה ובגג של בית ההורים שלה בצפון ובדיבורים הבלתי פוסקים על מוסיקה, אהבות וחלומות. חלקם, אגב, התגשמו וחלקם כנראה נשכחו. עד שיצופו שוב.


9.
Sufjan Stewens
Flint (For The Unemployed And Underpaid)
 (taken from "Greetings From Michigan: The Great Lakes State" /// 2003)



כל הדיבורים על החדש והמעולה של סופיאן גרמו לי להיזכר באלבום הזה. אז הרגשתי צורך ללכת לישון איתו לכמה לילות. תענוג.


10.
Tindersticks
My Oblivion
(taken from "Waiting for the Moon" /// 2003)



לסיום ולמרות הביטול של הופעתם בארץ שלפתי את האלבום היפיפה הזה כדי להתענג על כל שיר ושיר ועל קולו המנחם של סטיוארט סטייפלס. הייתי בן 18 כשהאלבום הזה יצא והתאהבתי בשיר הזה ואני זוכר שלקחתי אותו איתי לטירונות יחד עם הדיסקמן ותמיד נתקעתי על השיר הזה. רק אחרי כשנתיים צללתי לתוכו לחלוטין. מההתחלה ועד הסוף. אז לגמרי התאהבתי. אם הם יחזרו להופיע ארגיש שמותר לי, כפיצוי, לבקש את השיר הזה.

 
להורדת כל השירים

יום חמישי, 6 בינואר 2011

מעבר לקיטש

בואו נודה במשהו. הרי אף אחד מאיתנו לא נולד עם כפית של ביורק בפה שהוגשה לו על מגש של הסמיתס עם ארקייד פייר בצד וכל זה בשעות דיויד בואי המוקדמות כשבערב חיכה לנו לו ריד עם או בלי ניקו ובכל הזמן הזה התנגן לו ברקע בוב דילן המוקדם.
הרי לפני שפיתחנו את המודעות המוסיקלית שלנו שמכורח האינרציה היא אינטלקטואלית ועמוקה, הייתה לכל אחד מאיתנו את התקופה הכי משפיעה שבה הקשבנו למה שיכולנו להקשיב דרך ערוצי התקשורת המיידיים כמו רדיו, ערוצי המוסיקה הישנים ומסיבות היומולדת המרגשות במקלטי חברינו. הרבה לפני שהיינו יכולים לבחור בין בלוג לבלוג ובין אימיול לטורנט התאהבנו לצלילי הפופ הפשוט ורקדנו סלואו תחת השפעתם של דיוות כאלו ואחרות ובשאר שעות היממה חייכנו לעצמנו חיוך טיפשי כשהאזנו באוזניות הווקמן למיקסטייפ שהכנו מבעוד מועד ויצרנו הפרדה בין העולם המכעיס שבחוץ לעולם הכועס שבפנים.
השירים האלו, שהיום אנחנו מסתירים אותם בתיקיית פייבוריטים עם סיסמה נוקשה הם בעצם השירים שגדלנו איתם. השירים שהתאהבנו איתם ואז נפרדנו ובכינו איתם והקשבנו להם בלופ אינסופי. עד היום יש בשירים האלו ריח שונה והתרגשות ראשונית ולא סלקטיבית. כי אז התרגשנו מהכול והאמנו שצריך להרגיש כי אחרת אי אפשר. כי אחרת נהיה כמו ההורים שלנו.
צריך לראות מעבר לקיטש כדי להבין כמה יופי היה בשירים האלו שבעל כורחם הפכו ללהיטים שמסווגים כסוג ב' וכלואים בבית כלא של אוספים מעשורים שונים. כמה עצב פופי טהור פוזר בין המנגינות והמילים. וכמה הפשטות של המילים והמבנה הפופי של המוסיקה – בית, פזמון, בית, מעבר ושוב פזמון – הם גאונות שלא מפסיקה לרגש גם עשרות שנים אחרי שגדלנו והתפכחנו לכאורה.
עכשיו אני חוזר לשירים האלו שלי ונובר בהם בכדי למצוא את מה שחשבתי שאיבדתי. את ההתרגשות, את המבט הלא מפוכח על החיים, את האהבות הישנות שהפילו לי את הלב בכל פעם עוד כמה קומות, את ההבנה שיש יופי בסמליות ושאי אפשר אחרת. פשוט אי אפשר.


1.
Sam Brown
Stop
 (taken from "Stop!" /// 1988)



האחים שלי רקדו סלואו לצלילי השיר הזה ומאז השיר הזה נדבק לי ללב. בייחוד לאור העובדה שהאחים היקרים שלי מעולם לא באמת הבינו שהשיר הזה הוא שיר שברון לב אייטיזי אולטימטיבי שלא נועד לסלואו אלא לבכי של אלפי נערות שננעלו בחדרן ובכו את ליבן החוצה אחרי עוד בחור ששבר את ליבן בוולנטיינז דיי.


2.
Tanita Tikaram
Twist In My Sobriety
(taken from "Ancient Heart" /// 1988)



אחד השירים האהובים עליי שמזכירים לי דברים מארמניה אולי בגלל זרות הקול שלה או המבטא. או שזה בגלל הקליפ שלא ברור מה קורה בו ואיפה זה בדיוק. מה שמדהים זה שהמילים של השיר הזה נוגעים בשירה של ממש. קל להתעלם מהן בנסיעה מהצפון למרכז באמצע הלילה כשהשיר מתנגן בתחנת רדיו ארצית.


3.
Shakespears Sister
Stay
(taken from "Hormonally Yours" /// 1992)



מצחיק לחשוב ששם הלהקה נלקח משיר של הסמיתס שהוא בעצמו היה מחווה לוירג'יניה וולף. ועוד יותר מעניין לגלות שלפני שנתיים הן הוציאו אלבום חדש. אבל בילדותי השיר הזה הפחיד אותי בעיקר בגלל הקליפ וגרם לי לחשוב אסוציאטיבית על אהבה גדולה ושייקספיר.

 
4.
Annie Lennox
Why?
(taken from "Diva" /// 1992)



יש דברים שפשוט לא מתיישנים. כמה שהשיר הזה יפה עד כאב. המילים, הפסנתר והקול שלה. רבים הם האנשים שחושבים בטעות שאני איש של דיוות גדולות מהחיים והם די טועים. לא דיוות כמו מריה או ויטני ריגשו אותי אלא דיוות יותר אנושיות כמו אנני שבאו לנחם אותי כילד ולגרום לי להרגיש. שנים התרחקתי מהשיר הזה עד שלפני שנתיים חזרתי לשמוע את שני אלבומי הסולו הראשונים והמדהימים שלה ומאז קשה להתרחק.


5.
Sade
No Ordinary Love
(taken from "Love Deluxe" /// 1992)



יחי הניינטיז והצליל המובהק ששייך רק לעשור הזה. כלומר ריבוי הצלילים המובהקים וההרמוניה בין כל הסגנונות בניגוד להיום כשהכל מאוד מחולק בקפדנות. שאדיי היא אחת האהובות עליי גם אם רשום על מצחה נערת מוסיקת המעליות. אותי היא מרגשת בייחוד בשיר הזה והקליפ היפיפה.

 
6.
Duran Duran
Ordinary World
(taken from "Duran Duran (The Wedding Album)" /// 1993)



מסתבר שהרבה מהמוסיקת הילדות שלי הגיעה בתיווך אחי הגדול שאהב לבהות ב-MTV ו-VH1 ולהקליט את כל השירים שאהב. וכך שמעתי את השיר הזה ברקע מבלי לשים לב איך הוא נחקק בתוכי. רק שנים אחר כך הבנתי מיהם דוראן דוראן וכמה שהם היו משפיעים. אבל עד אז אהבתי להקשיב לכאב שיש בשיר הזה ולראות את אחי מזמזם את המילים או מה שהוא חשב שהן המילים.


7.
Sheryl Crow
Run Baby Run
(taken from "Tuesday Night Music Club" /// 1993)



כן. אני אוהב את שריל. בייחוד שכמה שניות מהפזמון נוגן שוב ושוב באחד מהפרסומות האלו בVH1- שניסו למכור אוסף ניינטיז משובח שמורכב מאיזה עשרה חלקים ומגיע עם פוסטר או משהו. מאז זה נתקע לי בראש ועם הזמן הפך לאחד השירים האהובים עלי שנייה לפני ששריל הפכה לאהובת האמהות בעולם.

 
8.
Roxette
Crash! Boom! Bang!
(taken from "Crash! Boom! Bang!" /// 1994)



הנה הוכחה נוספת כמה כאב אפשר להכניס בשיר פופ מהניינטיז ועוד של אחד ההרכבים הכי סכריניים שיש. מודה שאני אוהב אותם וכל שיר שלהם ולגמרי מוצא את עצמי בהופעת איחוד שלהם שר את כל המילים לא כי אני יודע בעל פה אלא כי משהו בתוכי פשוט זוכר את כל המילים ברגע ששיר שלהם מתחיל.


9.
Jewel
Foolish Games
 (taken from "Pieces of You" /// 1995)



קשה לא להתרגש מהשיר הזה. גם אם אתה איש קר לב שמתעלם מהרגשות שלך, יש יכולת לשיר הזה לחדור לך לגוף ולהישאר שם. בייחוד כשאתה מבין שזו היציאה אמיתית היחידה של הזמרת הזאת וזו היא ההוכחה לכך שלקרוא לעצמך סינגר-סונגרייטר מחייב אותך להוציא עוד שירים כאלו מעצמך.

 
10.
Garbage
Milk
(taken from "Garbage" /// 1995)



ה-יציאה של הלהקה הזאת מבחינתי. טריפ-הופיות שמיימית עם כאב גדול שנמצא בקול של שירלי מנסון. למרות אהבתי ללהקה הזאת שידעת להיות כייפית זאת הפעם היחידה שבאמת האמנתי להם ולשירלי.


11.
Madonna
One More Chance
(taken from "Something to Remember" /// 1996)



כל מי שמכיר יודע שאני מדונה-הוליק. אני מעריך את האישה הזאת ומוכן למכור בשבילה כליה. אבל לא בקטע האובססיבי... וכמו שהיא יודעת להרים הפקות עתירות מפיקים ותקציב היא גם יודעת להיות מינורית. זה אותם המפיקים ואותו התקציב רק בשינוי אדרת.
השיר הזה היא פנינה נסתרת שלה מתוך אוסף הבלדות. כי הרי כל דיווה חייבת לעצמה אחד כזה. מדונה וגיטרה. כל כך פשוט וכל כך דביק ויפה. זה מרגש אותי בכל פעם מחדש.


12.
Heather Nova
London Rain (Acoustic)
(taken from "Siren" /// 1998)



אני יודע שקצת הרסתי את רצף הקיטש עם הגירסה האקוסטית של השיר אבל זאת הגירסה שהכי ריגשה אותי. זה שיר שגרם לי לחלום על לונדון וזה גם השיר שנשלח לבן זוגי מלונדון כשגעגועיי אכלו אותי מבפנים. השיר הזה פועל בשני הכיוונים כי לא לונדון חשובה כאן אלא החזרה לזרועות מישהו שאתה אוהב לצלילי הגשם. פשטות כבר אמרתי?


13.
Sinead O'Connor
Jealous
(taken from "Faith And Courage" /// 2000)



זה שיר שהתנגן בחדר הקטן שלי בצפון כמעט ללא הרף במשך חודשים. אני כבר לא זוכר באיזה עניין הוא התנגן או מה גרם לקנאה אבל אני זוכר שהתגעגעתי לשינייד והשיר הזה החזיר אותי הישר לזרועות קולה.


14.
Nerina Pallot
Patience
(taken from "Dear Frustrated Superstar" /// 2001)



פעם, כשלא היה כל כך מאיפה להוריד מיידית שיר שאהבת ויוטיוב היה חלום רחוק כל מה שנשאר לעשות זה לחכות שישדרו את השיר שאהבת באחד מערוצי המוסיקה. השיר הזה היה מאותם השירים שגרמו לי לרוץ לשלט ולהגביר למרות זעקותיו של אבא שלי. מידי פעם אני נזכר בו ומקליד את שמו ביוטיוב. כמה קל להתרגש היום.


15.
Alanis Morissette
Hands Clean
(taken from "Under Rug Swept" /// 2002)



אסיים בעוד אהבה כמוסה שלי – אלאניס. אני תמיד מרגיש שאני בין הבודדים והאחרונים שעדיין שומרים על אהבתם לקנדית המוזרה הזאת. ולא רק בגלל האלבום הראשון אלא דווקא על אלו שבאו אחריו. בזמנו השיר הזה התנגן ב- MTV כמעט בכל חצי שעה ולא היה מאושר ממני. עד היום אני נדהם מיכולת הכתיבה של אלאניס ועד היום אני מתגאה לומר שאני יודע להגות את שם אלבומה השני והבלתי אפשרי. ולאחרונה חברתי הטובה הביאה לי מארץ מולדתה של אלאניס את אלבום הפופ הראשון שלה, מה שגרם לי לסגור חלונות ולרקוד לצליליו בלי בושה.
השיר הזה עד היום מעביר בי צמרמורות. ככה זה עם שירים סודיים שמספרים על אהבות סודיות שאף אחד לא גילה אותם.


להורדת כל השירים